maandag 3 november 2014

Herfst


Tjonge, wat hebben we dit jaar een warme oktobermaand gehad. En november begint ook al niet slecht. Maar vandaag zag ik toch wel veel blaadjes van de bomen vallen, tja, het moet een keer echt herfst gaan worden, niet waar?

Ik houd van de seizoenen, en alhoewel ik een koukleum ben,vind ik het elk jaar weer leuk als het herfst wordt. Die prachtige kleuren van de natuur en de avonden die al vroeg donker zijn. En het dan binnen lekker knus en gezellig maken. Met een kaarsje aan, een fijn brei- of haakwerkje in de hand, warme chocomel met slagroom, ik kan er echt van genieten.



Brei- en haakwerkjes heb ik genoeg op het moment. We staan in december op een kerstmarkt, en het is de bedoeling dat we daar niet alleen garens en breiboeken en naalden aan de man gaan brengen, maar ook en vooral (zelfgemaakte) winter- en kerstspulletjes. Dus we zijn druk bezig, om een goed gevulde kraam te krijgen. We haken en breien sjaals, mutsen, wanten, maar ook omhaken we glazen om er een theelichtje in te kunnen branden. En we maken van alles en nog wat voor de kerst.

Wat een heerlijkheid is het dan, om zo tussen alle wolletjes en bolletjes rond te struinen, en te bedenken wat we allemaal nog meer willen maken.
Ook voor het interieur zijn leuke dingen te maken, zoals in het boekje Brei Allerlei is te zien.

Bovendien wil ik graag nog wat voorbeelden maken, waar we dan pakketjes van kunnen aanbieden, inclusief patroon. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een kussen-overtrek van dik garen met kabels, een warme col of sjaal, of een paar wanten. Kortom, we hebben het er druk mee. Maar wel heel erg leuk!

Of we die zelfgemaakte producten ook via de website gaan verkopen, daar zijn we nog niet over uit.
Want we hebben de webwinkel opgezet om aan creatieve mensen materialen te verkopen waarmee zijzelf dan mooie dingen kunnen maken. Ach, we zullen eerst maar eens zien hoe de kerstmarkt verloopt.

Speciaal voor al die creatieve mensen, die zelf hun december-cadeautjes willen maken, of gewoon een warme trui, sjaal, vest, muts of wanten willen maken, hebben we een aantal van de warme, dikke garens in de aanbieding gedaan. Kijk maar eens rond op onze website: www.debreinaald.nl
We zien je daar graag een keertje langskomen!
Oh, en al de boeken die je hier ziet, zijn daar ook te koop. Voor extra inspiratie!

De warme thee, koffie of chocomel moet je dan wel even zelf regelen, want dat is het nadeel van een webwinkel, die kunnen we je niet aanreiken.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten